This page as PDFPDF.

III-

Mokrec

Področje: Notranjska in primorska
Območje: z Iga na vrh hriba na jugovzhodnem delu Ljubljanskega barja
Izhodišce: Ig (293 m n.v.)
Karte: Sprehodi po Krimu 1:30 000; Atlas Slovenije 147
Dolžina (km): 28
Višinska razlika (m): 800
Čas vožnje: 2:30
Nošenje kolesa: 0
Zahtevnost vzpona: Škrilj na Golo V 3 - V 4; zadnjih 500 dolžinskih metrov vzpona na MokrecV4; drugo V 3
Zahtevnost spusta: S 3 in S 2
Zahtevnost skupaj: III-
Značilnosti: hitra in ne preveč zahtevna tura, ki jo Ljubljančani lahko odkolesarijo po­poldne, po službi.
Najnižja točka:292 m n.v.
Najvišja točka:1054 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS

▲Turo pričnemo na Igu (293 mn.v. ↑ [1]). Kolesarimo do odcepa (295 m n. v. → [2]) za Kurešček, kjer zavijemo desno. V srednje strmem vzponu (V 3) se peljemo po asfaltu mimo odcepa (360 m n. v.

[3]) za Dobravico, ki zavije levo in odcepa (365 mn.v. ↑ [4], po kateri se bomo vračali, in zavije desno. Pri zaselku Podgozd (500 m n. v.) se cesta počasi izravna. Mimo odcepa (520 m n. v.) za vas Vrhek in odcepa gozdne ceste k lovski koči (560 m n. v.), ki oba zavijeta desno, se pripeljemo v nase­lje Škrilje (578 m n. v. ↑ [5]). Od tod nadaljujemo bolj strmo (V 3 – V 4) v vas Golo (680 m n. v.), kjer se teren ponovno izravna, potem pa prevesi navzdol.

▼V položnem spustu gremo mimo gostilne na desni do odcepa makadamske ceste (650 m n. v.

[6]), ki drži levo, v smeri kažipota za Kurešček. Nadaljujemo naravnost, vse do odcepa 660 m n. v. ↑[7]), ki zavije desno k Stari žagi.

▲Od tod se začnemo ponovno vzpenjati. Približno 250 m naprej se pripeljemo do razcepa (680 m n. v. → [8]). Tu zavijemo desno na makadamsko gozdno cesto (Asfaltna, ki gre naravnost, pelje v smeri oznake za Zapotok.). Nadaljujemo po ravnem. Pridemo iz gozda na čistino in kolesarimo mimo lesenega vikenda, ki je na desni. Kmalu je travnikov konec in zapeljemo se v gozd. Tu se začne sre­dnje strm vzpon, ki nas privede na križišče (720 m n. v. ← [9]) takoj za ostrim levim ovinkom. Kolesa­rimo po cesti, ki gre levo od drevesa, obkroženega z dvema cestama (Tista, ki zavije desno, pelje k lovski koči v Sivih dolinah.). Nadaljujemo prijeten, ne prestrm vzpon po nekaj serpentinah. Prikolesa-rimo do razcepa (815 m n. v. →→ [10]) pod Bravinčjim hribom, kjer zavijemo ostro desno (Cesta, ki gre naravnost, pelje v naselje Krvava Peč.). Srednje strmo se vzpnemo prečno čez vzhodna pobočja Bravinjčjega hriba in Kamna, vse do izravnave (900 m n. v.).

▼Od tod se rahlo spustimo na sedlo pri Logarnici, kjer je križišče (889 mn.v. ↑ [11]) štirih cest. Nadaljujemo naravnost (Levi dve cesti peljeta pod Repičnik in Krvaški grič, desna pa k Logarnici.).

▲V srednje strmem vzponu prikolesarimo do odcepa (940 m n. v. → [12]) slabe ceste, ki gre de­sno za Mokrec (Je brez oznake; 20 m naprej je še ena cesta, ki gre rahlo desno in je ni na kartah. Ta ni prava). V bolj zahtevnem vzponu (do V 4) prikolesarimo na mizasti vrh Mokreca (1059 mn.v. ↑ [13]), kjer nas čaka prijazna klopca.

▼Spust na že prevoženo križišče (940 m n. v. → [12]) s cesto, ki pride od Logarnice, poteka po smeri vzpona. Tu gremo desno in se peljemo mimo omenjenega odcepa, ki 20 m naprej zavije desno, nato pa še mimo odcepa slabe gozdne ceste, ki zavije levo. V zmernem spustu se pripeljemo na križišče (913 m n. v. →→ [14]), ki je na dolgem levem ovinku, na travnati jasi. Tu zavijemo ostro de­sno, po slabši in nekoliko zaraščeni cesti (Bolj zvoženi levi krak pelje v Krvavo Peč.). V zmernem spu­stu pridemo do stičišča (860 m n. v. ← [15]) s cesto, ki pelje po SV pobočjih Mokreca. Tu zavijemo le­vo in se spustimo do ostrega levega ovinka (820 m n. v.), kjer pridemo iz gozda na razgledne travnike in malo naprej na križišče (810 m n. v. → [16]). Na njem zavijemo desno in se peljemo navzdol pod vr­hom Lisec, mimo odcepov, nekaj kolovozov in slabih cest, ki vsi zavijajo levo. V zmernem spustu na­daljujemo na stičišče (690 m n. v. ←← [17]) s cesto, ki prihaja od Stare Žage. Zavijemo ostro levo in kolesarimo do križišča (571 m n. v. ← [18]) na majhni jasi, kjer je tabla z opozorilom, da smo na po­dročju medvedov. Gremo po levi cesti (Desna drži v Škrilje.). V dolgem, prijetnem spustu po hrbtu hri­bovja nad dolino Iške se spustimo do znanega stičišča (365 m n. v. ← [4]) z asfaltno cesto Ig – Ku­rešček. Do tod se peljemo ves čas po dobri gozdni cesti položno navzdol. Vmes sta le dva kratka in zmerna vzpona. Na omenjenem stičišču zavijemo levo (Desna smer gre v Škrilje.) in v hitrem spustu pridrvimo nazaj na izhodišče – na Ig.

KOMENTAR

Ta tura, ki je na obrobju Ljubljane, je primerna tudi za tiste, ki se šele privajajo na zahtevne vzpone. Če imamo malo časa, jo bomo najhitreje izvedli tako, kot je opisano. Drugače pa je bolj prijetno opra­viti vzpon in spust po isti smeri, to je po makadamski gozdni cesti, ki se prične malo nad Igom. Asfal­tna cesta med Igom in Škriljem je namreč neprijetna, saj so avtomobilski divjaki tu bolj pravilo kot izjema. O tem pričajo tudi številne povožene živali, ki ležijo ob cesti. Pri svojem obisku sem naletel na mrtvo srnico, zajca, dva ježa in tri ptiče.

Na splošno pa je to po mojem mnenju bolj zanimiva in razgledna tura od tiste na Krim, ki je sicer precej bolj obiskan.

SEZNAM KOLESARSKIH SERVISOV Ljubljana, Kastelic – Zevnik Šport, Tržaška 2, tel. 061 12 58 212 Ljubljana, Fun Sports, Dunajska 217, tel. 061345 678 Ljubljana, Maxisport, Šmartinska 211, tel. 061442 085 Ljubljana, Svad, Pod jezom 59, tel. 061268 137