This page as PDFPDF.

***

Področje: Kamniško-Savinjske alpe
Območje: na znano planino in smučišče nad dolino Kamniške Bistrice
Izhodišce: Stahovica (450 m n.v.)
Karte: Kamniške in Savinjske Alpe 1: 50 000; Savinjska dolina 1: 50 000; Atlas Slovenije 85,86; Grintovci 1:25 000 (delno)
Dolžina (km): 50
Višinska razlika (m): 1170
Čas vožnje: 4:45
Nošenje kolesa: 0
Zahtevnost vzpona: do Kranjskega Raka V 3 z odsekom V 4; naprej V 4; od Marjani-nih njiv do parkirišča V 4 - V 5; kratki klanci pod Domžalskim domom V 5 - V 6; od Domžalskega doma do Zelenega roba V 5 z mestom V 6 - V 7 ter dvema mestoma V 6; s Konjščice do gozdne ceste V 5
Zahtevnost spusta: na planino Konjščica S 5 z nekaj mesti S 6; naprej do Kranjskega Raka S 2 - S 3; od tod do začetka ceste pri domačiji Požaričnik S 4; naprej po grapi potoka Volovjek v Krivčevo S 3
Zahtevnost skupaj: V-
Značilnosti: kombinirana tura (asfalt, makadam, gozdne ceste, kolovozi) na odprto in razgledno planino, z več možnimi smermi spusta.
Najnižja točka:432 m n.v.
Najvišja točka:1646 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS

▲Iz Stahovice (450 m n. v. → [1]) se peljemo v položnem vzponu po asfaltni cesti v smeri proti Gor­njem Gradu. Za vasjo Krivčevo (636 m n. v. ↑ [2]) se začno bolj strme serpentine (V 3), po katerih pri­demo v Podlom (870 m n. v. ←← [3]). Tu zavijemo na križišču ostro levo in nadaljujemo v strm ma­kadamski klanec (V 3 – V 4), v smeri kažipota za Kranjski Rak. Po dobrem kilometru vožnje pridemo na izravnavo. Vzelo položnem vzponu kolesarimo mimo odcepa (1000 mn.v.↑ [4]), ki gre ostro de­sno in pod vrh Plešivca. Nadaljujemo do Kranjskega Raka, kjer na križišču (1029 m n. v. ← [5]) zavi­jemo levo (Cesta, ki gre naravnost, pelje v Podvolovjek.). Zapeljemo se čez pregrado s kovinskimi va­lji. Gremo po makadamski cesti, ki se vzpne v strme klance (V 4). Na prvem križišču (1150 m n. v. ← [6]) zavijemo po široki cesti, ki zavije levo (Desni odcep pelje v pobočja nad Marjaninimi njivami.). Na naslednjem križišču (1190 m n. v. → [7]) se držimo desno (Levi odcep gre na planino Kisovec.) in ko­lesarimo naprej na planino Marjanine njive (1250 m n.v. ↑ [8]). Od tod nadaljujemo naravnost v enakomernem, precej strmem vzponu (V 4), ki nas pripelje do ograjenega parkirišča (1400 mn.v.↑ [9]). Tu je izravnava. Kolesarimo naprej za ovinek in za hip rahlo navzdol. Po nekaj metrih zavijemo (1395 m n. v. ← [10]) levo na kolovoz. Po njem prikolesarimo v menjajočih se kratkih vzponih in spu­stih na Gojško planino (1450 mn.v.↑ [11]). Sledijo kratki, a zelo zahtevni klanci (V 5 – V 6) pod Do­mom na Mali planini (1526 m n. v. →[12]). Nadaljujemo naprej do Domžalskega doma (1534 m n. v. ↑ [13]).

▼Tu se zrinemo skozi vrteča se vratca v ogradi in nadaljujemo položen spust na dno travnate doli­ne (1510 m n. v. →[14]), kjer zavijemo desno na kolovoz.

▲Sledi vzpon po močno kamnitem kolovozu, ki nas privede do koč na planini Velika planina (1550 m n. v. ↑ [15]). Peljemo se do konca travnate ravnice, ki je v sredi med kočami, potem pa se z zaletom zapeljemo v kratek, izjemno strm klanec (mesto V 6 – V 7). Na vrhu pridemo na kolovoz, ki gre po majhnem grebenu. Držimo se levo in pridemo do stičišča (1580 m n. v. → [16]) s planinsko po­tjo, ki pa je bolj kolovoz. Ta vodi na Zeleni rob. Po njem se vzpnemo po zelo zahtevnem, izredno kamnitem klancu (V 5 -V 6), ki pripelje na izravnavo in do odcepa (1620 mn.v.↑ [17]) poti na planino Konjščica. Tu gremo naravnost, po zadnjem kratkem vzponu, potem pa v položnem spustu do koče na Zelenem robu (1620 mn.v. ↓[18]).

▼Od koče se peljemo kratko nazaj navzgor, potem pa na opisanem odcepu (1620 m n. v. ←[17]) zavijemo levo, v smeri proti obledeli oznaki za planino Konjščica. Na začetku kolesarimo v položnem spustu po kamnitem, markiranem kolovozu. Sledijo kratke brežine, ki so mestoma zaradi kamnitosti zelo zahtevne, vmes pa so izravnave. Najtežji odseki so po prehodu skozi leso, na zadnjem delu poti, malo pred planino Konjščica. Spust od odcepa na Zelenem robu do planine je S 5 z mesti S 6. Čeprav ni strm, je toliko bolj tehnično zahteven, a v celoti prevozen.

▲Od koč na planini (1510 m n. v. → [19]) gremo rahlo desno in navzgor po slabem kolovozu, ki vo­di po strmem, a kratkem klancu (V 5). Ta kolovoz je na kartah napačno vrisan na SZ pobočju hriba nad kočami, v resnici pa poteka po JV pobočju. Mimo vikenda na levi se pripeljemo na izravnavo (1530 m n. v. ↑[20]).

▼Nadaljujemo navzdol po slabi in kamniti gozdni cesti. Peljemo se po nekaj kratkih serpentinah, ki nas privedejo na stičišče (1460 m n. v. → [21]) z gozdno cesto planina Dol – Kranjski Rak. Tu zavije­mo desno (Cesta, ki gre levo, pelje na planino Dol.) in kolesarimo naprej v rahlem spustu. Kmalu po­stane teren bolj razgiban.

▲Sledijo kratki vzponi in položni spusti. Na križišču (1410 mn.v.f [22]) pri Mačkinem kotu gremo naravnost (Odcep, ki zavije desno, vodi v smeri oznake za Veliko planino.). Po še naprej razgibanem terenu se pripeljemo na križišče (1380 m n. v. →[23]), kije na področju Pod Frato.Tu zavijemo desno in se zapeljemo po kratkem klancu do odcepa, prevoženega pri vzponu (1395 mn.v.↑ [10]) in zapor­nice za Domžalski dom.

▼Od tod nadaljujemo strm spust nazaj po smeri vzpona. Pri gostilni na Kranjskem Raku, na zna­nem križišču (1029 m n. v. → [5]), zavijemo s ceste desno in čez rob navzdol po strmem, od vode precej razritem kolovozu (S 3 – S 4). Po njem se pripeljemo do kmetije Požaričnik (960 mn.v.↑ [24]), kjer pridemo na slabo, razrito gozdno cesto. Po nekaj strmih serpentinah se spustimo v dolino potoka Volovljek. Spodnji del ceste je nekoliko boljši. Proti koncu, na začetku izravnave in naselja Krivčevo, prikolesarimo na ozko asfaltno cesto. Po njej gremo mimo gostilne Jurček do stičišča (636 m n. v. → [2]) s cesto G. Grad – Kamnik. Tu zavijemo desno in se v spustu po asfaltni cesti, ki pelje po dolini po­toka Črna, vrnemo na izhodišče – v Stahovico.

Možnih je še več drugih variant spusta v dolino (npr. od Domžalskega doma po kolovozu na Malo planino in naprej po markirani poti na cesto pri planini Marjanine njive – spust S 5 z mesti S 6; varian­ta čez Tiho dolino na cesto pri Mačkinem kotu; nazaj po smeri vzpona itd.).