This page as PDFPDF.

104

***

Področje: Julijske Alpe
Območje: z Kobarida na planino visoko pod Krnom, nazaj pa mimo znamenitega slapu Kozjak
Izhodišce: kamp Koren pri Kobaridu (190 m n.v.)
Karte: Julijske Alpe, zahodni del 1: 50 000; Posočje 1: 50 000; Atlas Slovenije 99, 77, 78; Krnsko pogorje in Kobarid 1:25 000 (delno)
Dolžina (km): 28
Višinska razlika (m): 1069
Čas vožnje: 4:15
Nošenje kolesa: 0
Zahtevnost vzpona: do Sp. Drežniških Raven V 2 in V 3; od tod do konca asfalta in izvira nad Zg. Ravnami V 3 - V 4; naprej do sedla M. Homec V 4 z odseki V 5 (Ocena je tako visoka predvsem zaradi težavne podlage.)
Zahtevnost spusta: do izvira nad Zg. Ravnami S 3; naprej do Magozda S 2; od tod do kampa S3 z odseki S4
Zahtevnost skupaj: IV+
Značilnosti: ena lepših tur v Posočju, z izjemnim pogledom na južno steno Krna kot tudi na grebena Krnčice in Polovnika; moteča je le obupno slaba gozdna cesta, od izvira nad Zg. Ravnami do planine Zaprikraj.
Najnižja točka:205 m n.v.
Najvišja točka:1251 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS

▲Iz kampa Koren, ki leži na levem bregu Soče (190 m n. v. ↑ [1]), kolesarimo v zmernem vzponu po odlično speljani asfaltni cesti v vas Drežnico. Na križišču (540 m n. v. ← [2]) v središču vasi zavijemo levo (Desni odcep pelje v zaselek Koseč.). Nadaljujemo po ravnem do Spodnjih Drežniških Raven. Na prvem križišču (565 mn.v.↑ [3]), pred izrazitim desnim ovinkom, gremo naravnost (Levi maka­damski odcep, ki je težko opazen, pelje v vas Jezerca.). Takoj za ovinkom zavijemo na naslednjem križišču (570 m n. v. → [4]) desno in zapeljemo v strm klanec (V 4; asfaltna cesta, ki gre naravnost, pelje v središče vasi.). Po njem se precej strmo dvignemo do konca asfalta, kjer je na veliki travnati jasi izvir in parkirišče (750 mn.v.↑ [5])- Od tod nadaljujemo po bolj ali manj strmih serpentinah do izravnave in prvih vrat živinske ograde na začetku planine Zapleč (1201 mn.v.↑ [6]). Cesta od parkirišča do tod je zelo slaba (odseki do V 5).

▼Naprej se peljemo po ravnem in rahlo navzdol, vse do druge lese in planine Zaprikraj.

▲Pred poslopji zavijemo na križišču (1205 m n. v. → [7]) desno. V zmerno strmem vzponu se pri­peljemo na hrbet pobočja nad planino. Naprej se vozimo po valovitem terenu, najprej rahlo navzdol, potem pa spet položno navzgor, vse do sedla M. Homec (1259 m n. v. ↓ [8]), ki je hkrati tudi najvišja dosežena kota.

▼Spust na Drežniške Ravne poteka po smeri vzpona. V Sp. Ravnah, takoj za ostrim levim ovin­kom (565 m n. v. →→ [3]), prevoženim pri vzponu, zavijemo ostro desno na makadamsko cesto, ki pelje rahlo navzdol v vas Jezerca.

▲Kmalu je spusta konec in do prevala kolesarimo rahlo navzgor.

▼Od tod se po makadamskih serpentinah spustimo do asfaltne ceste v Jezerca h. Na križišču (490 m n. v. →→ [9]) s cesto Drežnica – Magozd zavijemo ostro desno, v smeri kažipota za Magozd. V središču vasi (457 m n. v. ← [10]) zavijemo levo na dober kolovoz, v smeri kažipota za slap Kozjak. Po njem se peljemo do prvih stanov na velikem travniku. Pri poslopju (415 m n. v. → [11]) zavijemo desno na slab kolovoz in v strmem spustu nadaljujemo v dolino potoka Kozjak, kjer je stičišče (250 m n. v. → [12]) z mulatjero, ki je hkrati markirana pot do slapov. Zavijemo po njej desno in prečkamo most nad slapom M. Kozjak.

▲V zadnjem delu mulatjere nas čaka še kratek, zelo kamnit in zahteven klanec navzgor (V 5 – V 6). Od tod se vozimo po kolovozu, ki gre po ravnem in čez pašnike do asfaltne ceste Drežnica – Kobarid.

▼Na cesti (220 m n. v. → [13]) zavijemo desno in se po poti vzpona spustimo na izhodišče – v kamp Koren.