This page as PDFPDF.

Dovška Rožca

Področje: Karavanke
Območje: iz Dovjega po strmi gozdni cesti na planino pod vrhom Dovška Baba
Izhodišce: Mlinca pri vasi Dovje (650 m n.v.)
Karte: Julijske Alpe, vzhodni del 1:50 000; Gorenjska 1:50 000; Atlas Slovenije 54
Dolžina (km): 22
Višinska razlika (m): 1080
Čas vožnje: 2:45
Nošenje kolesa: 0
Zahtevnost vzpona: spodnji del V2 - V3; srednji del V5 z odsekom V5 - V6; zadnji klanec do koce V6
Zahtevnost spusta: zgornji del S3, drugo S2
Zahtevnost skupaj: IV+
Značilnosti: razmeroma kratka, a v drugem delu presenetljivo strma tura, ki nas šele na koncu nagradi z lepim razgledom.
Najnižja točka:646 m n.v.
Najvišja točka:1647 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS_

▲Iz Mlince (645 mn.v.↑ [1]) kolesarimo po glavni cesti do odcepa (650 m n. v. >>> [2]) za Dovje. Tu zavijemo desno in se po asfaltnem klancu pripeljemo do začetka vasi in oznake (705 m n. v. >>> [3]) za Kepo in Belo. Še enkrat zavijemo desno in med hišami prikolesarimo do makadamske ceste. Po položnih klancih se vzpnemo do križišča (740 mn.v.↑ [4]) malo pred strugo potoka Mlinca. Tu gre­mo naravnost (Odcep, ki zavije ostro levo, vodi pod planino Mlinca.). Malo naprej gremo pod zanimi­vimi stenami – Blažičevo skalo. Nadaljujemo po zmerno vzpenjajoči se cesti, ki pelje mimo slikovite­ga čebelnjaka na levi in naprej do križišča (1070 m n. v. <<< [5]). Tu zavijemo ostro levo (Cesta, ki gre naravnost, pelje v Plavški Rovt.) in kolesarimo po srednje strmih klancih mimo stanov do odcepa (1180 m n. v. >>> [6]) na Ravneh. Zavijemo ostro desno po bolj zvoženi cesti, ki se vzpne v precej bolj zahtevne klance z odseki V 5. Zaradi razrite in drseče podlage je še posebej težaven klanec (V 5 – V 6), ki pripelje na preval (1370 mn.v.↑ [7]) pod Belo pečjo. Tu nas čaka kratka izravnava, potem pa moramo ponovno v strme klance. Peljemo se mimo izvira Starka in naprej do ostrega levega ovinka (1560 m n. v. <<< [8]), kjer so ponavadi parkirani avtomobili tistih izletnikov, ki jim ni kaj dosti do pešačenja. Nadaljujemo po zadnjem dolgem, strmem in izjemno zahtevnem klancu z drsljivo gruščnato in kamnito podlago. Največji naklon in težavnost doseže cesta 100 metrov pred koncem (V 6), a tudi tu je prevozna. Tik pred Kočo na Planini Dovška Rožca (1670 m n. v. ↓ [9]) se strmina umiri.

▼Spust poteka po smeri vzpona. Zgornja polovica, še posebej od koče do prve serpentine, je S 3. Naprej je nekoliko lažje (S 2 do S 3), a še vedno precej strmo. Spodnji del je lahek (S 2). Malo za opisanim križiščem (735 m n. v. <<<[10]) nad strugo Mlince lahko zavijemo s ceste levo na kolovoz in uberemo varianto, ki se spušča ob potoku (S 3 – S 4 z mesti S 5).

KOMENTAR_

Tura, ki je na začetku zelo lagodna, nas v drugem delu nenadoma preseneti z zelo strmimi in drsljivimi klanci. Ker večinoma poteka po gozdu, za razglede ni obilo možnosti, razen na vrhu, ki nam za pre­voženi trud bogato povrne s prelepim pogledom na Julijce in Karavanke. Če nam moči niso opešale, “skočimo” še na Dovško Babo, kjer lahko dopolnimo zbirko razgledov tega dne še s panoramo avstrij­skih gora na severu.

Čeprav poteka spust v celoti po široki gozdni cesti, kjer se lahko ponavadi vozimo zelo hitro, je to­krat potrebna precejšnja previdnost, saj so nekateri odseki zelo strmi, pogosto razriti in hinavsko drsljivi. Vsako pretiravanje utegne ob najboljšem izidu načeti zaloge prve pomoči, ob najslabšem pa zaposliti spretne roke jeseniških kirurgov. Tudi sam sem na tej cesti preizkusil krajši polet na oster pe­sek, a seje vse skupaj na srečo končalo brez hujših poškodb.

MTBture.com: Planina Dovška Rožca

Kolesarski servis

INTERSPORT Tomaž Bernik s.p. Borovška 88 a, 4280 Kranjska Gora, t: +386 4 588 14 70, f: +386 4 588 47 81, e: info@intersport-bernik.com

Imbbus Alpska 62,  4248 Lesce, Telefon: 04 531 79 79, mail: imbbus@siol.net, web: http://www.imbbus.si