This page as PDFPDF.

III

Slivnica

Področje: Notranjska in primorska
Območje: iz Grahovega na znameniti hrib, na katerem domujejo naše najbolj znane čarovni¬ce, potem pa v zanimivem spustu po temenu v Cerknico
Izhodišce: Grahovo (572 m n.v.)
Karte: Atlas Slovenije 165,164
Dolžina (km): 19
Višinska razlika (m): 551
Čas vožnje: 2:00
Nošenje kolesa: 0
Zahtevnost vzpona: do lovske koče (923 m n. v.) V 3 z odeski V 3 - V 4; naprej V 4
Zahtevnost spusta: S 4 z mesti S 5
Zahtevnost skupaj: III
Značilnosti: kratka tura, primerna za uvod v sezono, z lepim razgledom in atraktivnim spustom.
Najnižja točka:561 m n.v.
Najvišja točka:1110 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS

▲Iz vasi Grahovo (572 m n. v. ↑ [1]) se peljemo v smeri kažipota za Slivnico. Kolesarimo do konca asfalta in nadaljujemo po makadamski cesti. V zmernem vzponu se pripeljemo do križišča (750 m n. v. ← [2]) pod hribom Pogorelec. Tu zavijemo levo na manj zvoženo, markirano cesto (Desni odcep pelje v zaselek Radlek.). Po njej kolesarimo do naslednjega križišča, ki ima trikotno obliko in je na jasi (840 m n. v. ↑ [3]) pod Malo Slivnico. Tu gremo naravnost (Desni odcep pelje v vas Otonica.). Naprej v pobočja Ulaškega vrha se vzpenjamo nekoliko bolj strmo (V 3 – V 4). ▼Potem se vozimo nekaj časa rahlo navzdol.

▲Kmalu gremo spet položno navzgor. Peljemo se mimo lovske koče (923 mn.v. ↑ [4]) in naprej do križišča (930 mn.v. ↑ [5])z makadamsko cesto, ki prihaja iz Cerknice. Od tod nadaljujemo v bolj strme klance, ki vodijo po severnih pobočjih (V 4), vse do Doma na V. Slivnici.

▼Spust pričnemo pri domu (1114 m n. v. ↑ [6]) in se peljemo navzdol po markirani poti, ki gre po zahodnem temenu. Kolesarimo mimo hlevov in preplezamo električne pastirje. Ves čas se vozimo po markirani poti. Nadaljujemo čez Debeli vrh (958 m n. v. ↑ [7]) in Gradišče (850 m n. v. ↑ [8]), kjer se prične slab, precej kamnit kolovoz. Spust postane bolj strm in zahteven (S 4 z mesti S 5J. Najtežji od­seki so na koncu, pred iztekom v Cerknico (S 5). Orientacijsko vožnja ni zahtevna, saj ves čas sledimo markirani poti V. Slivnica – Cerknica. V Cerknici (563 m n. v. ← [9]) pridemo na asfaltno cesto. Zavi­jemo levo, se peljemo skozi središče kraja in naprej v smeri proti Bloški Polici in Ložu. Kolesarimo skozi vasi Marof in Martinjak ter se po približno 4 km vožnje pripeljemo nazaj na izhodišče – v Graho­vo.

KOMENTAR

Čeprav je Slivnica po višinski razliki krepko pod merilom, ki je osnova izbora tur v vodniku, je ta hrib tako zanimiv, da bi ga bilo greh izpustiti. Gola, razgledna pobočja kar vabijo, da bi jih prekolesarili. Svoje doda še izjemen razgled na kraški fenomen Cerkniškega jezera globoko pod nami. Slivnica je Vremščica v malem, seveda s čisto svojimi značilnostmi. Čeprav so možne še številne druge variante tako vzpona kot spusta, je opisana različica zagotovo najlepša.

Pravijo, da na Slivnici domujejo čarovnice. Nekaj jih zagotovo, a večina jih vendarle ostaja doma. Marsikdo bi tudi “svojo lastno” z veseljem poslal tja gor, a kaj, ko bi kmalu zmanjkalo prostora, sežigati pa se jih dandanes menda ne sme. Kaj pa, če jo nekako zvlečete na vrh, posadite na kolo in spustite po opisani smeri? Morda jo dovolj pretrese, da izženete hudiča, ki seje v njej naselil! Enak recept bi verjetno pomagal tudi “čarovnikom”!

SEZNAM KOLESARSKIH SERVISOV Logatec, Matičič Stane, Tržaška 74, tel. 061 741 637 Postojna, Sajovic Alojz, Matenja vas 5a, tel. 067 54 899

2 Responses to “Slivnica”

1. turo na Slivnico je najbolje odpeljati v naslednjem zaporedju.

Start na parkirišču označenem na zemljevidu.
    Nato imaš dve varianti vzpona (označena z rdečimi puščicami)
    En vzpon gre po severnem pobočju Slivnice, drug vzpon je praktično isti kot že opisan, le da se ogneš asfaltu po glavni cesti do Martinjaka in greš po makedamki, ki pelje ob vznožju južnega pobočja Slivnice.

Pri spustu lahko omenim, da se lahko pride direktno do izhodišča na parkirišče kot kaže priloženi zemlejvid (glej modre puščice).

Tako zastavljena tura ima smisel, ker je parkirišče priročno in po končani turi se gre lahko na pir v Cerknici.

Popravljen zemljevid:

Bolj detajlen zemljevid za začetek ture do začetka makedamke, ki poteka ob vznožju južnega pobočja Slivnice:

2. Z makedamom ob vznožju se predvsem povsem izogneš prometu po glavni cesti.