This page as PDFPDF.

III

Blato in Vogar

Področje: Julijske Alpe
Območje: iz Bohinja na planino Blato in Vogar, potem pa v skrajno zahtevnem spustu v Ribčev Laz
Izhodišce: Ribčev Laz (530 m n.v.)
Karte: Julijske Alpe, vzhodni del 1: 50 000; Gorenjska 1: 50 000; Atlas Slovenije 80, 79; Bohinj 1:25 000
Dolžina (km): 18
Višinska razlika (m): 680
Čas vožnje: 2:30
Nošenje kolesa: mestoma pri spustu z Vogarja (Prevozni sta približno dve tretjini tega spusta.)
Zahtevnost vzpona: V 3 z odseki V 4
Zahtevnost spusta: do Vogarja S 3 z nekaj mesti S 4; naprej S 7 (350 višinskih metrov)
Zahtevnost skupaj: V-; III
Značilnosti: tura, nasičena s planinci in avtomobili, z najtežjim spustom, opisanim vtem vodniku in primernim le za najbolj ekstremno usmerjene "spustaše".
Najnižja točka:528 m n.v.
Najvišja točka:1160 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS

▲V Ribčevem Lazu (530 m n. v. → [1]) zavijemo desno čez most in se peljemo mimo cerkvice Sv. Janeza do Stare Fužine. Na prvem križišču (540 m n. v. ← [2]) gremo levo in nadaljujemo po ozki asfaltni cesti, kije speljana med hišami. Po 150 metrih zavijemo na naslednjem razcepu (546 m n. v. ← [3]) še enkrat levo (Desni odcep se spušča proti mostu v središču vasi.). Nadaljujemo naravnost, vse do konca hiš in naprej po asfaltnem klancu do parkirišča, kjer je v poletni sezoni mitnica, na kateri zaračunavajo voznikom avtomobilov cestnino, kolesarjem pa zaenkrat še ne. Po klancu, ki sledi, se vzpnemo na izravnavo in do odcepa (640 mn.v.↑ [4]). Nadaljujemo naravnost (Odcep slabe gozdne ceste, ki zavije desno, pelje k Hudičevemu mostu.) do razcepa (650 m n. v. ← [5]). Na njem zavijemo levo, v smeri kažipota za Vogar (Desni odcep gre v Voje.). Naprej se peljemo po dobri, vzdrževani makadamski cesti. Kolesarimo do začetka bolj strmih klancev ob potoku Suha. V dokaj enakomernem vzponu se peljemo po razmeroma strmih serpentinah (V 3 z odseki V 4) do križišča (1080 m n. v. →→ [6]). Zavijemo ostro desno (Levi odcep je za Vogar.) in se po zadnji dolgi serpenti­ni povzpnemo na izravnavo in preval nad planino Blato. Zapeljemo se skozi vrata živinske ograde in nadaljujemo kratek, položen spust na planino Blato (1147 m n. v. ↓ [7]).

▼Spust do križišča (1080 m n. v. → [6]) za Vogar, prevoženega pri vzponu, poteka po smeri vzpona. Tu zavijemo desno in v klanec, v smeri oznake za Vogar.

▲V dolgem, zmerno strmem vzponu se pripeljemo na preval (1160 m n. v.).

▼Od tod v položnem spustu prikolesarimo na planino Vogar, kjer na križišču (1105 m n. v. ← [8]) zavijemo levo na kolovoz, v smeri oznake za Kosijev dom (Gozdna cesta, ki gre desno, pelje proti Pršivcu.). V položnem, srednje zahtevnem spustu (S 3 z mesti S 4) se pripeljemo do planinskega doma na Vogarju (1054 m n.v. ↑ [9]). Od tod naprej kolesarimo po kolovozu, mimo vikendov in stanov, vse do roba planote, kjer se začne gozd. Spust nadaljujemo po izredno kamnitem in strmem kolovozu, polnem skalnatih pragov. Gre za skrajno zahtevno vožnjo, ves čas na robu padca (V 7). Pri­bližno dve tretjini tega spusta sta prevozni, eno tretjino pa moramo peš. Ko se pripeljemo v vznožje (640 m n. v. ↑ [4]) in do stika z znano cesto Fužina – Vogar, gremo namesto desno po asfaltni cesti v Staro Fužino, raje naravnost po pri opisu vzpona omenjeni makadamski gozdni cesti, v smeri oznake za Mostnico in Hudičev most. V spustu prikolesarimo do mostu, ki se pne čez slikoviti kanjon Most-nice. Peljemo se naprej do razcepa (560 m n. v. → [10]), kjer lahko zavijemo desno in se peljemo po desnem bregu Mostnice v središče vasi ali pa gremo levo in kolesarimo do cerkve na levem bregu, potem pa zavijemo desno in se enako kot pri prvi možnosti pripeljemo v središče vasi. Od tod se po smeri vzpona vrnemo na izhodišče – v Ribčev Laz.

KOMENTAR

Zdi se, da je izlet na planino Vogar za povprečnega Slovenca skoraj državljanska dolžnost, podobno kot obisk Triglava ali Vršiča. Vsaj tako bi lahko sklepali po množici pohodnikov, avtomobilov, pa tudi nekaj večjem številu kolesarjev. Zato se je tej “božji poti” ob vikendih, pa tudi v poletni sezoni pamet­no izogniti. Sicer pa je to povprečno lepa tura, brez izrazitih posebnosti. Z Vogarja je lep razgled na jezero in okoliške gorske verige. Za tiste, ki so pri planinskem domu še polni moči, bo primerno dopolnilo spust v dolino po strmem in kamnitem kolovozu. Ker je to hkrati tudi glavni peš pristop na Vogar, svetujem odhod le ob koncu dneva, med tednom in zunaj sezone. Spust je skrajno zahteven, primeren za tehnično najbolj izurjene, z odlično opremo (dobrodošli tudi ščitniki za roke in noge) in obvezno vsaj s prednjim vzmetenjem kolesa. V nasprotnem primeru bomo od začetka do konca tega kolovoza pešačili! Za vse druge je bolj primeren spust po smeri vzpona, to je po dolini Suhe.