This page as PDFPDF.

Dleskovška planota

Področje: Kamniško-Savinjske alpe
Območje: iz Luč na visoko planoto nad Podvolovjekom
Izhodišce: Luče ob Savinji (522 m n.v.)
Karte: Savinjska dolina 1:50 000; Kamniške in Savinjske Alpe 1:50 000; Atlas Slovenije 86
Dolžina (km): 32
Višinska razlika (m): 1078
Čas vožnje: 3:00
Nošenje kolesa: 0
Zahtevnost vzpona: od Luč do odcepa za planino Ravne V 2; naprej do vrha V 3 z odseki V 4
Zahtevnost spusta: S 2 - S 3
Zahtevnost skupaj: III+
Značilnosti: kljub veliki višinski razliki razmeroma preprosta, lahka in orientacijsko nezahtevna tura, ki jo lahko izvedemo tudi popoldne.
Najnižja točka:519 m n.v.
Najvišja točka:1605 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS

▲Od cerkve v Lučah (522 m n. v. ↑ [1]) se peljemo po asfaltni cesti v smeri proti Kamniku. Kolesari­mo mimo mostu in odcepa ceste, ki gre levo na V. Rogatec in k Zg. Špehu. V komaj zaznavnem vzpo­nu gremo mimo odcepa (525 m n. v. ↑ [2]) za Korošico, ki je slab kilometer naprej na desni. Nadalju­jemo naravnost in naprej do spomenika. Kolesarimo mimo odcepa (560 mn.v.↑ [3]), ki zavije levo in gre do turistične kmetije Pogorevc. Ves čas se blago vzpenjamo.

▼Po dobrih 3 km vožnje iz Luč se kratko rahlo spustimo, mimo kapelice na desni in na začetek pr­vega opaznejšega klanca.

▲Po slabem kilometru zmernega vzpona zavijemo z asfaltne ceste ostro desno na makadamski odcep (592 m n. v. →→ [4]), ki pelje v smeri kažipota za Korošico, Ravne, Podvežak, Moličko peč in Planico. Nadaljujemo srednje strm vzpon po dobri gozdni cesti, ki gre mimo kmetije Prek (650 m n. v.) in kapelice. Malo naprej je križišče (765 m n. v. ←← [5]), na katerem zavijemo ostro levo (Desni odcep pelje v Luče.) in se v enakomernem vzponu peljemo do skalnatih sten ter spominske plošče (800 m n. v.). Odtod naprej je bolj strmo (V 3 – V 4). Kmalu pridemo v gozd in do odcepa (1065 m n. v. → [6]). Zavijemo desno, po bolj zvoženi cesti (Slaba leva cesta se slepo konča.). Do odcepa (1075 m n. v. ← [7]), ki gre desno h kmetiji Planinšek, se peljemo po bolj položnem. Tu se držimo levo in na­daljujemo v bolj strm klanec (V 3 – V 4). Po njem se pripeljemo do razcepa (1195 mn.v.↑ [8]). Na­prej gremo po bolj zvoženi cesti (Leva cesta vodi v smeri oznake za planino Podvežak.). V vzponu pri-kolesarimo na kratko izravnavo, kjer je lesa (1260 m n.v.). Zapeljemo se skoznjo. Malo naprej nas čaka bolj strm vzpon. Po serpentini prikolesarimo do naslednjega odcepa (1420 m n. v. →→ [9]), kjer zavijemo ostro desno, po boljši cesti (Odcep, ki gre naravnost, je slepa cesta.). V vzponu skozi redkejši gozd in bolj kamnit svet pridemo po zadnji serpentini na planino Ravne (1500 mn.v.↑ [10]). Nadaljujemo mimo poslopij na levi in naprej v klanec. Cesta je vse slabša. Peljemo se mimo razpada­jočega poslopja na desni (Pozor na pogosto neoznačenega električnega pastirja iz zelo močne žice, kije napeta čez cesto!). Vzpnemo se po serpentini in naprej kolesarimo po bolj položni cesti, ki pelje po vzhodnih pobočjih in okoli hriba Smrekovec, dokler se ne konča (1580 m n. v. ←[11]). Naslednjih 200 m gremo po kamnitem kolovozu, ki se položno vzpenja. Nato se kolovoz na jasi izgubi in vožnje je konec (1600 m n.v. ↓[12]).

▼Spust do opisanega križišča (765 m n. v. ← [5]) nad kmetijo Prek poteka po smeri vzpona (S 2 -S3).

▲Na tem križišču zavijemo levo. V srednje strmem, kratkem vzponu se pripeljemo na piano, kjer je pri kmetiji Vršnik izravnava (800 m n. v.). Kmalu se ponovno zapeljemo v zelo kratek, strm klanec.

▼Iz gozda pridemo na jaso in gremo rahlo navzdol do naslednje kmetije. Kolesarimo skozi podvoz (Del poslopja je zgrajen kot nadvoz.) in mimo hiše (obveščevalna točka GRS) na desni. Še naprej se vozimo v rahlem spustu. Na drevesih ob cesti opazimo markacije. Približno 2 km naprej od kmetije se nam z desne priključi slaba gozdna cesta. Nadaljujemo po ravnem in se mimo cestarske barake pri­peljemo do križišča (770 m n. v. → [13]). Tu zavijemo desno in nadaljujemo rahlo navzdol (Enakovre­dno zvožen odcep, ki gre levo in navzgor, drži do kmetij pod hribom Vršič.). Malo naprej je odcep mar­kirane poti, ki zavije desno (To je označena pešpot v Luče.). Deloma navzdol, deloma po ravnem na­daljujemo do kmetij Rebernik in Fitez (650 m.n.v.), ki sta na levi. Malo naprej je na ostrem desnem ovinku serpentine odcep (620 m n. v. →→ [14]) slabe gozdne ceste, ki gre naravnost (Tega odcepa ni na kartah!). Mi se peljemo naprej čez ovinek, po bolj zvoženi cesti. Gremo mimo odcepa (600 m n. v. ←← [15]) za kmetijo Praznik, ki je na naslednjem levem ovinku. Po kratkih serpentinah se srednje strmo spustimo do naselja v dolini, kjer je znano stičišče (525 m n. v. ← [2]) z asfaltno cesto Luče -Kamnik. Zavijemo levo in se po smeri vzpona vrnemo na izhodišče – v Luče ob Savinji.