This page as PDFPDF.

Jelenk in Masore

***

Področje: Idrijsko in cerkljansko hribovje
Območje: iz Sp. Idrije na vrh Jelenk nad reko Idrijco, po temenu hribovja na Masore, nato pa v spustu po izjemno lepi in razgledni mulatjeri v Stražo
Izhodišce: Spodnja Idrija (305 m n.v.)
Karte: Idrijsko in Cerkljansko 1:50 000; Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1: 50 000; Atlas Slovenije 123,122
Dolžina (km): 32
Višinska razlika (m): 932
Čas vožnje: 4:00
Nošenje kolesa: 0
Zahtevnost vzpona: od Sp. Idrije do kmetije Fajkt V 4; od tod do vrha Jelenka V 5; po kolovozu ob Idrijci dva kratka klanca V 5; po glavni cesti nazaj v Sp. Idrijo V 2
Zahtevnost spusta: po vojaški mulatjeri S 3 z odseki S 4; drugo S 2 in S 3
Zahtevnost skupaj: III+
Značilnosti: tura z izrednimi razgledi in lepim spustom po stari vojaški mulatjeri.
Najnižja točka:250 m n.v.
Najvišja točka:1105 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS

▲Iz Sp. Idrije (305 m n. v. ← [1]) se odpeljemo v smeri kažipota za Oblakov Vrh. Začnemo po ravnem in kolesarimo do asfaltnega odcepa (310 m n. v. → [2]) na desni, pri prvih hišah v Spodnji Kanomlji. V enakomernem, precej strmem vzponu (V 4) se peljemo po asfaltni cesti mimo prve kmetije, ki je na desni (460 m n. v.) in naprej do odcepa (475 mn.v.↑ [3]), ki gre levo h kmetiji Bazovik. Nadaljujemo po serpentinah do izvira in korita (670 m n. v.) na levi strani ceste. Še naprej se vozimo v strmem vzponu (V 4), mimo odcepa (790 mn.v.↑ [4]) za domačijo Grapar in malo više (880 mn.v.↑ [5]) do tistega, ki pelje pod Kendov vrh (Po tem gre markirana pot v Idrijo.). Oba odcepa sta na desni strani ceste. Po zadnjem klancu se vzpnemo na izravnavo (900 m n. v.). Peljemo se mimo opuščene vlečnice na levi in naprej do odcepa (960 mn.v.↑ [6]) za lovsko kočo, ki zavije desno. Nadaljujemo položen vzpon. Pripeljemo se do Zavetišča na Jelenku pri kmetiji Cesar (Na karti Škofjeloško in Cerkljansko hribovje je to zavetišče napačno vrisano na vrhu hriba Jelenk, v Atlasu pa ga sploh ni.). Na križišču (950 m n. v. → [7]) za kmetijo zavijemo desno (Asfaltna cesta, ki gre levo, pelje v Idrijske Krnice.). 250 m naprej gremo na naslednjem križišču (960 m n. v. → [8]) spet desno (Levi odcep pelje h kmetiji Na jezeru.). V kratkem spustu se zapeljemo na makadamsko cesto. Tu je začetek srednje strmega vzpona. Po njem se pripeljemo skozi gozd do kmetije Fajkt (980 m n. v.). Od tod naprej je precej bolj strmo (do V 5), cesta pa je tudi precej slaba. Po tem klancu se vzpnemo na kratko izravnavo in do odcepa (1015 m n. v. ← [9]). Tu zavijemo levo, v smeri markacij (Cesta, ki gre desno, vodi h kmetiji Pustota.), potem pa v gozd. V mestoma zelo strmem vzponu (V 5) se peljemo po široki mulatjeri in serpentinah na veliko travnato čistino. Nadaljujemo po kolovozu, ki gre čez travnik. V srednje strmem vzponu se pripeljemo na sedlo, kjer je vrh Jelenka (1107 mn.v.↑ [10]). Od tod kole­sarimo po ravnem in rahlo navzdol do zapuščenega poslopja (1100 mn.v. [11]). Kolovoz gre še naprej, vendar mu ne sledimo, ker se kmalu prične spuščati proti Idriji.

▼Spust do znanega križišča (960 m n. v. →→ [8]), kjer je začetek asfaltne ceste, poteka po smeri vzpona. Tu zavijemo ostro desno in prikolesarimo po do kmetije Lom. Tu zavijemo na križišču (920 m n. v. → [12]) desno (Levi odcep gre k domačiji Erjavc.) in se peljemo naprej po makadamski cesti. V položnem spustu gremo mimo kmetij Peternel, Jereb in Kališe na travnato sedelce (705 m n. v. ← [13]), kjer je kapelica. Pri njej zavijemo levo, v smeri kmetije in mlake (Odcep ceste, ki gre desno in navzdol, pelje v dolino Idrijce.).

▲Na razcepu (685 m n. v. → [14]) kolovoza, ki je med poslopji domačije, zavijemo navzgor po desnem kraku (Levi pelje h kmetiji Snopiše.). V položnem vzponu po zelo lepi, gladki mulatjeri, se peljemo skozi gozd na izravnavo, kije na jasi pri kmetiji Ledine (700 mn.v.↑ [15]).

▼Od tod se strmo spustimo po desni strani grebena do naslednje kmetije Razori (660 mn.v.↑ [16]). Nadaljujemo naravnost, po nekoliko manj izraziti mulatjeri, ki pelje vzdolž travnatega grebena in naprej v gozd. Od tod je spust bolj strm (do S 4). Po mulatjeri se pripeljemo do začetka makadamske

ceste pri kmetiji Grepiše (480 m n.v. →→ [17]). Tu zavijemo ostro desno in se spustimo mimo domačije Rovt (360 m n. v.) in naprej po serpentinah do naslednje, ki se imenuje Črv (280 m n. v. → [18]).

▲Tu zavijemo s ceste desno na kolovoz, ki pelje navzgor ob strugi Idrijce. Kolesarimo čez travnik in v kratkem vzponu mimo kmetije na desni. Nadaljujemo deloma po gozdu, deloma čez travnike ob reki Idrijci. Kolovoz je ves čas zelo razgiban, vmes sta tudi dva strma vzpona (V 5). Na razcepih se držimo bolj zvoženih, levih odcepov. V zadnjem delu se strmo vzpnemo do stanu in se malo naprej priključimo na gozdno cesto za kmetijo Skvarč. Tu (310 m n. v. ← [19]) zavijemo levo (Desna smer gre h kmetiji Skvarč.)

▼Spustimo se do novega mostu čez Idrijco.

▲Prečkamo reko in se po strmem klancu vzpnemo na glavno asfaltno cesto (290 m n. v. → [20]) Tolmin – Idrija. Zavijemo desno in v rahlem, več kilometrov dolgem vzponu kolesarimo na izhodišče -v Spodnjo Idrijo.