This page as PDFPDF.

IV-

Dražgoška gora

77

**

Področje: Škofjeloško in polhograjsko hribovje
Območje: iz Železnikov čez Dražgoše na južni rob Jelovice in po njem na Prtovč
Izhodišce: Železniki (450 m n.v.)
Karte: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50 000; Atlas Slovenije 104,82,81,103
Dolžina (km): 40
Višinska razlika (m): 1280
Čas vožnje: 4:00
Nošenje kolesa: 0
Zahtevnost vzpona: iz vasi Jelenšče do izravnave pod hribom Hom V 4 - V 5; z Ledin na sedlo pri Jesenovcu V 4; drugo V 3 in V 2
Zahtevnost spusta: s sedla pod hribom Jesenovec v Prtovč S 3; iz Podlonka do kmeti¬je Tolar S 4 z nekaj mesti S 5; drugo S 2 in S 3
Zahtevnost skupaj: IV-
Značilnosti: lepa tura, ki pelje večinoma po gozdovih; čeprav tehnično nezahtevna, je dolga in naporna.
Najnižja točka:448 m n.v.
Najvišja točka:1387 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS

▲Iz Železnikov (450 m n. v. ↑ [1]) se peljemo po asfaltni cesti vzelo položnem vzponu do vasi Rudno (514 m n. v. → [2]). Tu zavijemo na križišču desno, v smeri kažipota za Dražgoše (Levi odcep je makadamska cesta, ki pelje na prelaz Rovtarica in naprej v Bohinjsko Bistrico.). V vzponu po dokaj neenakomernih strmih serpentinah kolesarimo mimo partizanskega spomenika in naprej v Dražgoše (800 m n. v. ← [3]). Sredi vasi zavijemo levo na ozek asfalt in nadaljujemo v smeri oznake za Bičkovo skalo. V strmem vzponu (V 4) se pripeljemo v vas Jelenšče (930 m n. v. ← [4]). Od tod kolesarimo po asfaltni cesti vzelo strm klanec (V 5), ki ima na koncu naklon več kot 20 %. Sledi izravnava (1120 m n. v. ↑ [5]) pod hribom Hom. Naprej se peljemo po makadamski cesti do razcepa (1120 m n.v ← [6]), kjer zavijemo levo (Desni odcep drži v vas Jamnik.). Naslednja 2 km se vozimo izmenično po položnih spustih in kratkih strmih vzponih. Ta odsek je zelo razgiban. Na naslednjem križišču (1220 m n. v. → [7]) zavijemo desno (Levi odcep pelje na planino Kališnik.). Od tod se vozimo ves čas na­ravnost (ni nobenih križišč ali razcepov; Atlas, izdaja 1992, in karta Škofjeloško in Cerkljansko hri­bovje, izdaja 1993, sta na tem delu netočna!), malo gor, malo dol. Nadaljujemo srednje strm vzpon mimo brunarice na levi in malo naprej do vikenda, kije na desni (1340 mn.v.↑ [8]), tik pod vrhom Vratnega roba.

▼Od tod pričnemo zmerno strm spust, ki pelje po strmih JZ pobočjih Dražgoške gore oziroma robu Jelovice, vse do stika (1122 m n. v. ← [9]) s cesto Rudno – Rovtarica. Tu zavijemo levo, v smeri Rudnega, nekaj deset metrov naprej pa na križišču (1120 m n. v. → [10]) desno, v smeri oznake za Ratitovec. Od tod kolesarimo dober kilometer po ravnem.

▲Na prvem križišču (1150 m n. v. → [11]) na področju Ledin zavijemo desno (Levi odcep gre k lovski koči, tisti naravnost pa je markirana cesta in pot, ki pelje na Jesenovec). V strmem, precej neenakomernem vzponu (V 4), kolesarimo do pricepa (1360 m n. v. ← [12]) slepe gozdne ceste. Malo naprej pridemo na prevoj (1400 m. n.v. ↑ [13]).

▼Sledi položen spust, po katerem se pripeljemo na značilni desni ovinek, kjer se nam z leve priključi markirana pot z Ledin. Od tod nadaljujemo strmo navzdol po ozki, a dobri gozdni cesti. Gremo mimo lovske koče (1160 mn.v.↑ [14]) na desni in naprej v vas Prtovč (1011 mn.v.↑ [15]). Kolesarimo mimo cerkve in naprej po asfaltni cesti do križišča (760 m n. v. ← [16]). Tu zavijemo s ceste Prtovč – Železniki ostro levo, na odcep, ki pelje v vas Podlonk. Najprej se malo spustimo.

▲Sledi kratek vzpon, po katerem prikolesarimo v središče vasi (790 m n. v. → [17]). Pri veliki lipi zavijemo desno.

▼Nadaljujemo v spustu po ozki asfaltni cesti na sedlo pod hribom Lonk. Tu ne gremo naprej po asfaltu, ampak pri kozolcu zavijemo desno na kolovoz in nadaljujemo po njem. Vozimo se ob robu pašnika, po južnem pobočju Lonka. Na koncu travnika gremo na razcepu kolovozov (700 mn.v.↑ [18]) naravnost v gozd in navzdol (Desni krak se slepo konča na travniku.). V strmem spustu (S 4 z

mesti S 5, spodnji del je precej kamnit) se pripeljemo do kmetije Tolar (540 m n. v. → [19]). Od tod nadaljujemo po asfaltni cesti položno navzdol na izhodišče – v Železnike.

KOMENTAR

Pogled na karto obeta precej dolgo, a na videz nezahtevno turo, ki bo ves čas potekala po dobrih in lahko prevoznih cestah. V resnici naletimo na precej razgiban teren z zelo neenakomernimi vzponi in spusti, ki nam počasi, a vztrajno jemljejo energijo. Posebej velja to za odsek od Homa do Vratnega roba. Ceste so speljane tako, kot bi nekdo hodil peš – najprej bi šel, kolikor bi mu duša dala strmo, potem pa bi postal utrujen in bi jo, dokler se mu ne bi sapa umirila, mahnil po ravnem. In v takem zaporedju naprej. Kakšno nasprotje genialnim graditeljem italijanskih cest, mulatjer in poti v gorah ob naši zahodni meji! Kljub temu je to zanimiva tura, še posebej odsek po robu strmih pobočij Dražgoške gore in del od Jesenovca do Podlonka, ki sta oba tudi lepo razgledna. Za ceste na Jelovici velja, da najnovejše niso vrisane na kartah, mnoge so napačno, nekatere pa so že opuščene. Ker je teren na tem področju divji in večinoma skoraj neprehoden, imamo lahko težave z orientacijo. Zato odsvetujem kakršnokoli improviziranje po kolovozih in vlakah, ker se lahko hitro znajdemo v težavah.

KOLESARSKI SERVIS

Škofja Loka, Velo šport Modic, Kidričeva 26, tel. 064 634 805