This page as PDFPDF.

IV-

Mrzlica

Področje: Posavsko hribovje
Območje: na hrib severovzhodno od Trbovelj
Izhodišce: Trbovlje (293 m n.v.)
Karte: Atlas Slovenije 111; Posavsko hribovje 1:100 000
Dolžina (km): 26
Višinska razlika (m): 870
Čas vožnje: 3:00
Nošenje kolesa: 0
Zahtevnost vzpona: dva odseka od vikendov pod Svinskim vrhom do planinskega do¬ma V 5; s planine nad Ceperlinom na Kal (70 višinskih metrov) V 5; drugo V 3 ali V 3 - V 4
Zahtevnost spusta: od planinskega doma na planino nad Ceperlinom S 5 z nekaj mesti S 6; naprej S 2 - S 3
Zahtevnost skupaj: IV-
Značilnosti: to je kljub gosto naseljenem področju razmeroma mirna tura, ki v drugem delu preseneti z nekaj zelo strmimi klanci, ki imajo naklon več kot 20 %; tudi spust je raz¬giban, razgleden in prijeten.
Najnižja točka:282 m n.v.
Najvišja točka:1091 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS

▲Iz Trbovelj (300 m n. v. → [1]) kolesarimo po cesti v smeri Ojstrškega prevala in Hrastnika. Po ra­zmeroma strmih serpentinah (V 3 – V 4; začetni del je asfalten, večina pa makadamska) se pripelje­mo na Ojstrški preval (529 m n. v. ← [2]), kjer na križišču zavijemo levo in nadaljujemo po asfaltni cesti (Makadamska cesta zavije desno in se prične spuščati v Hrastnik.) do naslednjega križišča (540 m n. v. ↑ [3]). Na njem se držimo naravnost (Cesta, ki gre desno, drži v vas Čeče, cesta ostro le­vo in navzdol pa v Trbovlje.).

▼Nadaljujemo po ravnem, potem pa rahlo navzdol skozi manjše zaselke.

▲Sledi ponoven vzpon, ki nas privede v Zg. Svine (580 m n. v. ↑ [4]). Kilometer naprej od vasi se pripeljemo na široko asfaltno cesto (620 m n. v. → [5]) Trbovlje – Prebold. Zavijemo desno in se po serpentinah vzpnemo do konca asfalta. Na križišču v Podprečni (700 m n. v. →→ [6]) zavijemo ostro desno (Odcep, ki gre naravnost, drži v vas Jelenca.) in v zmernem vzponu pridemo na sedlo Preval (724 m n. v. → [7]). Tu zavijemo na križišču z glavne ceste desno, v smeri oznake za Planinski dom na Mrzlici. Kolesarimo naprej do naselja vikendov pod Svinskim vrhom, kjer gremo na križišču (750 m n. v. ↑ [8]) naravnost (Levi odcep pelje h kmetiji Šuštar.). Naslednji klanci so zelo strmi. Najhujši, na srečo asfalten, dolg nekaj sto metrov, krepko preseže naklon 20% (V 5). Za njim se peljemo nekaj časa po bolj položnem terenu pod vršnim delom Mrzlice.

▼ Kratko se rahlo spustimo.

▲Zadnji, zelo strm makadamski klanec (V 5) nas pripelje na izravnavo, kjer je nogometno igrišče. Od tod se vozimo še nekaj metrov po ravnem do Planinskega doma (1093 m n. v. ← [9]) na Mrzlici. Do vrha (1122 m n. v.), kjer je lep razgled, potrebujemo peš 5 minut.

▼Spust pričnemo na travniku levo od doma. Peljemo se po markirani in označeni Partizanski po­ti, po kateri pridemo na sedlo in planino (910 m n. v. ↑ [10]) nad kmetijo Ceperlin. Spust do sem je S 5 z nekaj mesti S 6.

▲S sedla nadaljujemo naravnost in navzgor po markirani poti. Vzpon na vrh Kal (985 mn.v.↑ [11]) je kratek, a precej zahteven (V 5).

▼Od tod se spustimo po markirani poti, ki nas pripelje do Planinskega rudarskega doma na Kalu (946 m n. v. ↑ [12]). Nadaljujemo zmeren spust po gozdni cesti do križišča (890 m n. v. →→ [13]), kjer zavijemo ostro desno (Levi odcep pelje v Dol pri Hrastniku.) in se peljemo navzdol do asfaltne ceste pri Kajtni (650 mn.v.↑ [14]). Vozimo se skozi vas Zg. Čeče in naprej do križišča (520 m n. v. → [15]) pri Jesenovi Ravni. Tu zavijemo desno (Cesta, ki gre ostro levo in navzdol, vodi v Hrastnik.) in kolesarimo skozi vasi Dobovce in Čeče do že prevoženega križišča (540 m n. v. ↑ [3]). Na njem zavijemo levo, po­tem pa takoj naravnost, po od vseh najožji makadamski cesti, v smeri markacij, ki vodijo v Trbovlje (Desni makadamski odcep pelje v Zg. Svine, levi asfaltni pa na Ojstrški preval.). V strmem spustu gremo skozi vas Jelšje (460 mn.v.↑ [16]) v Zg. Trbovlje (310 m n. v. ←[17]) in naprej po stari cesti mi­mo cerkve na izhodišče – na odcep za Ojstrški preval in Hrastnik.