This page as PDFPDF.

IV+

Baronova pot

12

****

Področje: Karavanke
Območje: iz Tržiča po ozki, izpostavljeni stezici, ki pelje po vzhodnih pobočjih Begunjščice na Ljubelj
Izhodišce: Podljubelj (680 m n.v.)
Karte: Karavanke, osrednji del 1: 50 000; Gorenjska 1: 50 000; Atlas Slovenije 57; Stol in Begunjščica 1:25 000
Dolžina (km): 17
Višinska razlika (m): 631
Čas vožnje: 2:30
Nošenje kolesa: 80 višinskih m (10 min) od konca ceste do začetka Baronove poti; me¬stoma po Baronovi poti
Zahtevnost vzpona: od gostišča na Lajbu do konca ceste V 4; od tod po začetnem delu poti na Preval V 6; klanec od odcepa Baronove poti do koče V 5 - V 6
Zahtevnost spusta: po Baronovi poti do Ljubelja S 5; po bližnjici nad karavlo S 5; po makadamski cesti na Lajb S 3
Zahtevnost skupaj: IV+
Značilnosti: "odštekana" tura po prepadni, zavarovani, nemarkirani poti, ki je skoraj v celoti prevozna; odsvetujem jo tistim, ki so brez gorniških izkušenj, imajo vrtoglavico, po¬manjkljivo tehnično znanje ali opremo; kot dodatek priporočam baterijo (Na poti je nerazsvetljen tunel!).
Najnižja točka:657 m n.v.
Najvišja točka:1319 m n.v.
Višinski diagram:
Navigcija: [GDB] [GPX] [KML] [LMX] [PLT] [QUO] [WPT] [Google maps]

OPIS

▲Iz Podljubelja (680 mn.v.↑ [1]) kolesarimo po asfaltni cesti do gostišča na Lajbu (780 m n. v. ← [2]). Pred parkiriščem zavijemo levo na most čez glavno cesto in jo prečkamo. Naprej se peljemo po ravni makadamski cesti, ki vodi do kmetije Potočnik (800 mn.v.↑ [3]). Od tod nadaljujemo po goz­dni cesti (Na karti Stol in Begunjščica 1: 25 000, izdaja 1990, ta cesta še ni vrisana!). V srednje str­mem in enakomernem vzponu se po serpentinah pripeljemo do odcepa pešpoti (1200 m n.v. → [4]) na Preval. Tu zavijemo s ceste desno v breg po markirani, zelo strmi vlaki. Začetni del je izjemno strm (V 6), a še prevozen, višje pa je naklon prehud, zato moramo sestopiti. Naslednjih 80 višinskih metrov do odcepa (1275 m n. v. ← [5]) Baronove poti moramo peš. Nadaljujemo levo po kratkem, strmem in težavnem klancu (V 5 – V 6), ki drži do Koče na Prevalu (1311 m n. v. J [6]).

▼Spust od koče do znanega odcepa (1275 mn.v.↑ [5]) Baronove poti, ki je označena s tablo “Hodiš na lastno odgovornost”, poteka po smeri vzpona (S 4). Najprej se peljemo po kolovozu, ki pa se kmalu zoži v položno spuščajočo se stezo. Čeprav moramo na nekaj mestih kratko sestopiti s kole­sa, je vožnja po tem “single tracku” pravi užitek. Po dobrem kilometru spusta po neizpostavljenem te­renu, postanejo pobočja, ki se na desni spuščajo v dolino, bolj strma. Prehodi čez grape so vedno bolj izpostavljeni in previdnost je na mestu. V nadaljevanju zavije pot med skale in postane prepa-dna. Na nekaterih mestih je zavarovana z jeklenicami. Kljub temu je tudi na teh odsekih povsem pre­vozna, seveda ob popolni koncentraciji. Prečimo melišče, čez katerega moramo peš. Nadaljujemo do dveh nizkih in ozkih tunelov (1090 mn.v.f [8]), ki sta skupaj dolga približno 200 m (Baterija bo do­brodošla.). Med njima je razgledno okno. Nato prečimo še eno melišče, potem pa moramo čez nekaj strmih in izpostavljenih grap, vse do betonskega bunkerja na razglednem sedelcu. Nadaljujemo po bolj položnih pobočjih. Kmalu se ponovno pripeljemo v gozd.

▲Kratko gremo nekoliko navzgor.

▼Po položnejših pobočjih prikolesarimo do zadnjega klančka, po katerem se spustimo na me­lišče pri hotelu Garni na Ljubelju (1058 m n. v. → [9]). Tu zavijemo desno in navzdol na parkirišče, potem pa po makadamski cesti do skupine hiš (1050 m n. v. → [10]). Zavijemo desno na zapuščen kolovoz (To je del stare ceste na Ljubelj, ki je na kartah sicer vrisana, a so v resnici vidni le njeni sle­dovi.). Peljemo se ob robu travnikov, kjer slutimo nekdanji kolovoz. Niže pridemo na asfaltno cesto (980 m n. v. ← [11]) Ljubelj – Tržič.

▲Zavijemo po njej levo v smeri mejnega prehoda in se nekoliko vzpnemo.

▼Na ovinku zadnje serpentine (1000 m n. v. → [12]) zavijemo desno in se spustimo po zelo sla­bem in kamnitem kolovozu (S 5), ki nas pripelje do nekdanje karavle (935 mn.v.↑ [13]). Prečkamo glavno cesto in nadaljujemo desno po makadamu. Gremo mimo kmetije na levi in naravnost navzdol, ves čas po slabem, drsljivem makadamu (S 3). Na Lajbu (780 m n. v. ← [14]) zavijemo levo čez nad­voz glavne ceste. Nadaljujemo mimo gostišča (780 mn.v.↑ [2]) in se po smeri vzpona vrnemo na iz­hodišče-v Podljubelj.

KOMENTAR

Enkratna, napozabna tura, ki je po tem, kar doživimo na kratki razdalji med Prevalo in Ljubeljem, za­gotovo v kolesarskem smislu redkost v svetovnem merilu. Ko sem jo prvič prekolesaril, sem se na ne­katerih mestih še previdno poganjal le z eno nogo, pri drugem obisku pa sem se tudi čez najbolj izpo­stavljene odseke veselo vozil, in to večkrat, saj smo s prijatelji fotografirali. Vožnja po tej poti je pred­vsem psihološki problem. Če pod nami ne bi bilo prepadov, bi se po taki stezi peljali povsem brez­brižno. Tako pa je potrebna popolna koncentracija in zmožnost obvladovanja kolesa pri zelo počasni vožnji. Sedež moramo toliko spustiti, da z obema nogama s celimi podplati trdno stojimo na tleh. Stopala moramo sneti iz SPD-jev ali iz košaric, saj mora biti noga v vsakem trenutku pripravljena na sestop s pedala. S tem se ni šaliti, padec v desno bi bil na tej poti usoden! Tehnično manj izurjeni naj pri prehodu čez izpostavljene odseke uporabijo ti. “speedway”-tehniko, to je, da kolo namesto z go-nilko poganjajo z levo nogo, s katero se odrivajo od brega. Če pa se tudi pri takem načinu vožnje po­čutijo negotove, naj gredo raje peš.

MTBture.com: Baronova (Bornova) pot

KOLESARSKI SERVIS

Tržič, Prestige Jankovec, Kovorska 21, tel. 064 56 080